Voorbereiding

Het koude noorden heeft een warm plaatsje in mijn hart gekregen.
Ook dit jaar ga ik dus weer die kant op.
Keuze is terug Lapland in Finland geworden. (7 dagen, 6 nachten)

Sneeuw, ijs, rendieren, husky's en hopelijk noorderlicht.


Ik trek er weer alleen op uit, de activiteiten zijn wel in groepjes.

Zoektocht naar een bestemming al begonnen in september 2018. Helaas zat ik dit jaar voor de reisperiode vast aan de krokusvakantie. Mijn eerste twee keuzes vielen af omdat er net in die periode geen afreisdatum was. Ik heb verschillende sites en reispakketten vergeleken. Uiteindelijk geboekt in december 2018 bij North and Away omdat het pakket dat zij aanbieden voor mij het beste uitkwam.

Heel veel dank aan North and Away voor alle hulp en de antwoorden op mijn (soms veel) vragen.
(edit : nieuwe naam North and Away = Noorderhuis)

De heenvlucht gaat van Brussel via Helsinki naar Ivalo. Daarna transfer naar Inari waar ik 6 nachten in het Inari Wilderness Hotel zal overnachten. De terugvlucht gaat ook weer via Helsinki.


Qua warme uitrusting heb ik niets bijgekocht. Ik heb enkel mijn voorraad hand- en voetwarmers bijgevuld. Uit ervaring weet ik dat ik die heeeel hard zal nodig hebben.

Het aftellen duurt lang maar het begint wel te korten.
Van 4 tot 10 maart 2019 ga ik weer een fantastische reis beleven.